V-am promis in articolele precedente ca vom mai publica extrase din petitiile, sesizarile, plangerile etc. celor doi ofiteri SRI de la Prahova, executati ca au dezvaluit coruptia din SRI.
Va dezvaluim azi o plangere efectuata de Mr® Florea Daniel impotriva unor sefi din SRI, dosar nr 104/P/2017, tergiversat la DNA Structura Centrala –Serviciul pentru combaterea infractiunilor savarsite de militari.
Dupa ce mai bine de doi ani de zile in acest dosar nu s-au efectuat acte de urmarire penala incercandu-se “musamalizarea” si “albirea” maharilor din SRI, Mr ® Florea Daniel s-a adresat cu plangere la judecatorul de Camera preliminara la Curtea Militara de Apel Bucuresti, insa acesta si-a declinat competenta la Curtea de Apel Bucuresti deoarece printre faptuitor se afla un civil, in speta George Maior, fostul sef al SRI.
Plangerea penala împotriva numiților COLDEA FLORIAN, general locotenent (r) SRI, fost Prim-Adjunct Director SRI, MAIOR GEORGE CRISTIAN, fost Director SRI, GHITĂ VASILE, general de brigadă SRI, Directorul de securitate al SRI, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu, cu folos pentru altul, prevăzută de dispozițiile art. 297 Cod penal, cu aplicarea art. 132 din Legea nr. 78/2000 privind prevenirea, descoperirea și sancționarea faptelor de corupție.
“I. În fapt, în luna iulie 2014, numitul MARIN CONSTANTIN, colonel (r) SRI, fiul lui Marin Petre si Marin Ecaterina, născut la data de 28.07.1961, în Ploiești, CNP 1610728293121, domiciliat în prezent în sat Blejoi nr. 994, com. Blejoi, jud. Prahova, a fost numit în funcția de șef al Direcției de Informații Dâmbovița, în cadrul SRI, fără a fi solicitat avizul CNSAS, obligatoriu potrivit art art. 5 alin. 1 , teza a II-a si alin. 4 din O.U.G. nr. 24/2008[1], funcție care se încadrează în prevederile art. 3 lit. h[2] din actul normativ sus mentionat.
Ulterior, la data de 13.06.2017, conform adresei anexate, CNSAS a formulat o cerere adresată Curții de Apel București, ce formează obiectul dosarului nr. 5738/2/2017, prin care s-a solicitat stabilirea calității de lucrător al Securității, ca organ de poliție politică, a numitului MARIN CONSTANTIN.
Având în vedere faptul că, la data numirii în funcția de sef de unitate SRI, era obligatorie verificarea calității celui numit în aceste funcții, deoarece era interzisă numirea în funcții de acest tip a unor persoane care au fost lucrători ai fostei Securități, ca organ represiv poliție politică.
Așadar, astfel cum rezultă din adresa nr. P (1259/2015 si 9/2015) din data de 04.05.2015 a CNSAS, cei obligați să solicite astfel de informații de la această instituție nu au adresat nicio solicitare în acest sens și au dispus numirea în funcție a numitului MARIN CONSTANTIN fără a efectua astfel de verificări.
Rămânând în pasivitate, numiții COLDEA FLORIAN, MAIOR GEORGE CRISTIAN, GHITĂ VASILE și-au încălcat obligația legală și au nesocotit expres dispozițiile OUG 24/2008, care îi obliga să solicite aceste informații.
Astfel, potrivit art. 27 din Legea 14/1992: ”Personalul Serviciului Român de Informaţii se compune din cadre militare permanente şi salariaţi civili, care îndeplinesc atribuţii operative şi administrative. Nu pot activa în Serviciul Român de Informaţii aceia care, făcînd parte din structurile represive ale statului totalitar, au comis abuzuri, informatorii şi colaboratorii securităţii, precum şi foştii activişti ai partidului comunist, vinovaţi de fapte îndreptate împotriva drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului.”
Astfel, numitul MARIN CONSTANTIN nici nu avea dreptul de a face parte din Serviciul Român de Informații, cu atât mai puțin să dețină funcții de conducere în cadrul acestui serviciu.
Prin această manieră de acțiune a celor împotriva cărora formulez prezentul denunț, numitul a obținut un folos necuvenit, în sensul că a fost numit în funcția de șef de unitate SRI, fără a avea acest drept.
- Față de aceste împrejurări, vă rog să constatați că fapta săvârșită de numiții COLDEA FLORIAN, MAIOR GEORGE CRISTIAN, GHITĂ VASILE întrunește elementele constitutive ale infracțiunii de abuz în serviciu, cu folos pentru numitul MARIN CONSTANTIN, faptă prevăzută de art. 297 Cod penal, cu aplicarea art. art. 132 din Legea nr. 78/2000.
Pe cale de consecință, vă solicit să dispuneți punerea în mișcare a acțiunii penale împotriva acestora și trimiterea lor în judecată.
În probatoriu, depun următoarele:
- Adresa nr. P (1259/2015 si 9/2015) din 05.2015 din care rezultă că SRI nu a solicitat niciodată verificările impuse de OUG 24/2008, deși colonelul MARIN CONSTANTIN, fusese numit în funcții de comandă din cre rezultă că era reprezentantul directorului SRI in județul Prahov, ulterior in județul Dâmbovița, începând cu anul 2008.
- Adresa nr. P 2551/14 din 22.08.2017 din care rezultă calitatea de lucrător al Securității a lui Marin Constantin si trimiterea documentelor la Curtea de Apel Bucuresti, pentru stabilirea acestei calități”. Vom reveni. (Marius S.).
[1] În perioada de dictatură comunistă, cuprinsă între 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, puterea comunistă a exercitat, în special prin organele securităţii statului, parte a poliţiei politice, o permanentă teroare împotriva cetăţenilor ţării, drepturilor şi libertăţilor lor fundamentale. Aceasta îndreptăţeşte accesul la propriul dosar şi deconspirarea Securităţii.
[2] h) directorul şi adjuncţii acestuia în cadrul Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Protecţie şi Pază şi Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, precum şi şeful şi adjunctul acestuia în cadrul structurilor judeţene ale Serviciului Român de Informaţii şi ale Serviciului de Telecomunicaţii Speciale;
Articolul Protejarea sefilor SRI/Dosarul nr 104/P/2017, tergiversat la DNA Structura Centrala – Serviciul pentru Combaterea Infractiunilor savarsite de militari apare prima dată în Ziarul Incisiv de Prahova.